piercing

Standaard

Och wat stonden ze mij daar aandoenlijk aan te gapen, die twee pinken of vaarzen, nou ja, jonge koeien in ieder geval… Maar wat heeft die ene nou in zijn neus? Een kunststof piercing? Wat is dat voor een idioot ding en waar dient het voor? Wie Joost kent mag het zeggen 😉 Schrijf uw reactie hieronder!

5 gedachtes over “piercing

  1. Tja, het is volgens mij een neusring die stieren ook wel hadden.
    Daarmee kunnen ze bijv. tijdens transport vastgezet worden in de veewagen.
    Een meer diervriendelijke methode is een halster, een stel riemen rondom de kop van het dier
    waarmee het ook kan worden vastgezet…

  2. Hoi Ed, dank voor je reactie. 't Kan natuurlijk best een ring zijn om het beest tijdens transport vast te zetten, maar waar zijn die stekels dan voor? Een collega van me zei vandaag dat 't een ring is om te voorkomen dat het dier in de grond gaat wroeten… Wie geeft 't verlossende antwoord??

  3. Ha Ron, de oplossing heb ik niet voor je, maar vooralsnog lijkt het me een kwelling als je aard toevallig is het lekker te vinden om in de grond te wroeten en dat op een dergelijke manier
    voorkomen wordt. Neusring ? Net als Ed al zegt dat er diervriendelijker manieren bestaan. Ik kan me ook kwaad maken over dat dagenlange transport en nee ik stem niet op de partij van de dieren.

  4. Nou Joost kon het weten, maar ik ben een tijdje niet op bezoek geweest bij jullie dus vandaar dit verlate antwoord.
    Eduardo, de ring door de neus dient niet om de beesten vast te zetten bij transport, maar om de stier “veilig” mee te laten lopen. Met zo'n ring door de neus waar je hem aan vast houd istie wat makker. Maar goed nou de ring op de foto. Het beestje wat je daar ziet is een zuigert. Dit beest hoort gras te eten (of ander voer), maar wil ook nog bij volwassen koeien aan de tiet. Door die ring loopt de koe bij het beestje weg, want dat prikt. Dus gaatie gras eten en is het probleem opgelost.
    Nou nog even het verschil tussen een koei en een stier????
    Een stier heeft een kleinere “uier”met maar 1 speen, en daar moet je niet aan trekken, of je moet haast hebben want daarna wil je wel lopen.
    Groeten van Joost (want die kon het weten)

Plaats een reactie